środa, 25 lipca 2012

PONIEDZIAŁEK (23.07)

Rozpogodziło się:) Mamy nadzieję, że nie będzie tak tylko jednego dnia i do końca turnusu będziemy mogli wygrzewać się na słońcu.

Po śniadaniu odbyła się olimpiada sportowa podczas której zawodnicy zmierzyli się z torami przeszkód i rzutami do tunelowego kosza. A następnie nastąpiło długo oczekiwane plażowanie!

Wieczorem odbyła się "zwierzęca" dyskoteka. Każdy z uczestników wybrał krepinę z motywem zwierzęcym i wykreował z niej strój. Były lamparty, krowy, a nawet groźne tygrysy. Odtańczyliśmy taniec, a następnie oddaliśmy się bez reszty gorącym rytmom lata.

Po godzinie 22 odbyło się kolejne spotkanie z dr I. Fornalik. dotyczyło ono dojrzewania i seksualności.

WTOREK (24.07)

Wprost trudno w to uwierzyć, ale na ostatnie dni turnusu zawitało do nas słońce i błękit nieba!!!

Dzień niektórzy z nas rozpoczęli od aerobiku na świeżym powietrzu. PO śniadaniu natomiast na plaży odbyło się kolejne olimpijskie starcie. Tym razem zawodnicy pracowali na indywidualny sukces i zbierali punkty do tabeli. Konkurencje były bardzo trudne, min. czołganie się przez tunele, skoki w workach, przejście z punktu do punktu ze związanymi z drugim zawodnikiem nogami.

Cały dzień do kolacji upłynął na plażowaniu i kąpielach w morzu.

Po kolacji odbył się mecz siatkówki. Dwie drużyny starły się w wyrównanym spotkaniu na albatrosowym boisku. Zabawy było co nie miara, a wynik meczu rozstrzygnął piąty, dogrywkowy set.

Na wieczornym spotkaniu dla Rodziców natomiast rozmawiano o szkołach integracyjnych i specjalnych.

ŚRODA (25.07)

Kolejny dzień cudownej pogody. Rano odbyły się jak co dzień zajęcia indywidualne dla Maluszków oraz aerobik dla Rodziców.

Przed obiadem na plaży utworzyliśmy swój azyl i wszyscy wspólnie korzystaliśmy z pięknej pogody opalając się, kąpiąc w morzu oraz budując zamki z piasku. Morze było tak spokojne, że wyglądało jak przeogromne jezioro:)

Niektórzy z nas wybrali się w rejs statkiem. Dzieciaki miały wiele radości, gdyż każdy z nich mógł trzymać przez chwilę ster i poczuć się jak prawdziwy "wilk morski".

Przed kolacją odbył się także turniej tenisa stołowego. Dużo zabawy, ale też radości z wygranej.

Po kolacji odbyło się ognisko, na którym pojawili się Indianie z naszej Albatrosowej osady. Tańczyliśmy w rytm bębnów i grzechotek aż do zachodu słońca, czarując, by jutro świeciło równie mocno. Odbyła się też wielka bitwa balonowa podczas której dwie drużyny walczyły o utrzymanie na sobie suchego ubrania:)

CZWARTEK (26.07)

Kolejny dzień pełen słońca. Rano aerobik, potem zajęcia dla maluszków.

Przed kolacją o 17:30 odbyło się pożegnanie. Rodzice jak co roku zaskoczyli nas niesamowitym przedstawieniem podczas którego było wiele śmiechu i łez ze wzruszenia. Następnie każdy z uczestników turnusu otrzymał dyplom i prezent pożegnalny.

Oczywiście nie zabrakło też podsumowania wszystkich konkursów, które odbyły się podczas turnusu: olimpiada sportowa, konkursy dyskotekowe, tenis stołowy, siatkówka. Każda z wyróżnionych osób otrzymała dyplom i upominek.

Wyróżnione  zostały również osoby, które dzielnie każdego ranka wstawały i ćwiczyły na aerobiku.

O 21:00 wszyscy spotkaliśmy się na plaży aby wspólnie obejrzeć zachód słońca i pobyć w swoim towarzystwie ostatni tak piękny dzień w Rowach.

Wieczorem odbyło się spotkanie z Rodzicami, podczas którego został podsumowany turnus.

PIĄTEK (27.07)

Ten dzień jest dniem ostatnim naszego turnusu. Wszyscy się pakują i odjeżdżają do swoich domów.

Dziękujemy wszystkim za chwile radości i wzruszenia. Mamy nadzieję, że do zobaczenia za rok!!!

23:09, bardziej_kochani
niedziela, 22 lipca 2012

PIĄTEK (20.07)

Dzień, jak już tradycyjnie w tym tygodniu, przywitał nas deszczową smutną pogodą. Nie pozwoliła nam ona na plażowanie, jednakże ochoczo ruszyliśmy na zajęcia sportowe. Odbył się kolejny emocjonujący co poprzednie, etapy olimpiady sportowej. Zawodnicy strzelali gole do bramek, zmagali się z trudnym biegiem w slalomie oraz przejściem przez hula-hop. Na koniec odbył się mecz piłki nożnej z wykorzystaniem chusty Klanzy.

Po obiedzie ok. godz. 17:00, ze względu na dalej padający deszcz, wszyscy uczestnicy turnusu zostali zaproszeni na projekcję filmu pt. "Potwory i Spółka", który to film przeniósł nas do zabawnego i wzruszającego świata zabawek.

Wieczór okazał się równie ekscytujący, bowiem o godzinie 20:00 rozpoczęło się tworzenie gazetowych  strojów na pózniejszy pokaz mody. Każdy miał niepowtarzalną szansę, by wykreować swój nowy wizerunek. Zobaczyć można było gazetowe fraki, stroje wieczorowe, weekendowe, czy sportowe. Nie zabrakło również rycerzy i baletnic. Oj działo się.... !!!! Po pokazie mody kreatorzy gazetowego stylu oddali się zabawie na parkiecie.

O godz. 22:00 dla Rodziców odbyła się projekcja wieczorna filmu , po której dyskusję poprowadził nas specjalny gość- seksuolog- dr Izabela Fornalik.

SOBOTA (21.07)

Sobotni ranek przyniósł nam nieco rozjaśnione i bardziej przejrzyste niebo. Wszystkich nas napawało to dużym optymizmem na zmianę pogody. I choć padał przed śniadaniem i po padał deszcz reszta dnia minęła przy słonecznej pogodzie i cieplejszym powietrzu.

O 10:00 wszyscy zebraliśmy się w holu, aby wykonać makaronowe obrazy. Zadanie to było bardzo pracochłonne, ale efekty były bardzo zadowalające i cieszyły wszystkich. Popołudniu większość z nas udała się na plażowe spacery

lub do miasta, by obejrzeć paradę maskotek. Ulicami Rowów szły kolorowe i uśmiechnięte stwory z dziecięcych baje, ciesząc oczy wszystkich uczestników parady.

Wieczorem po 22:00 Rodzice zebrali się, by uczestniczyć w spotkaniu z dr Fornalik, dotyczącym rozwoju seksualnego dzieci.

NIEDZIELA ( 22.07)

To był wspaniały dzień. Od rana przepięknie świeciło słońce, na dworze było bardzo ciepło, a niebo nie przykrywała ani jedna deszczowa chmura. Wszyscy czekali na taki dzień cały tydzień!

Po śniadaniu wręcz obowiązkowo pomaszerowaliśmy na plażę by wygrzać się w promieniach słońca. Podobnie, z racji na nieustępujące słońce, po obiedzie znów plażowaliśmy.

Wieczorem, aby odpocząć już od opalania, udamy się na ognisk.  Za chwilę ze smakiem będziemy jeść pieczone kiełbaski oraz chleb. Zaplanowana jest także bitwa na balony z wodą. Uczestnicy podzieleni na 2 zespoły będą próbować łapać balon na koc, tak by nie spadł, a następnie odrzucać go będą do drużyny przeciwnej. Już nie możemy się doczekać!!! NA 100% będzie super zabawa!!!. Dziś przy ognisku również będziemy śpiewać przy akompaniamencie gitary prowadzonej przez p. Izabelę.

Dzień jeszcze się ni skończył, ale już mamy w sercu nadzieję i marzenie, aby jutro także zawitał do nas dzień pełen słońca!!!

20:00, bardziej_kochani
czwartek, 19 lipca 2012

WTOREK (17.07)

Dziś rano na każdym stole powitały nas słodkości. Każdy z nas zastanawiał się co one oznaczają? Po chwili okazało się, że dziś są urodziny Natalii:). Wspólnie odśpiewaliśmy "sto lat", a następnie był czas na życzenia indywidualne.

O godzinie 10 rozpoczęliśmy kolejne zajęcia sportowe. Dzieci podzielone na dwie drużyny musiały pokonać rozmaite tory przeszkód- przejście przez tunel, hula hop oraz skoki przez przeszkody. Każdy z uczestników walczył o punkty dla siebie i całej drużyny.

O 17:00 zebraliśmy się w holu na dole, aby wykonać piękne wakacyjne pocztówki. Na naszych kartkach powstałą plaża z prawdziwego piasku, morze, słoneczne niebo oraz płynący w dal ku horyzontowi statek.

O godzinie 20 natomiast spotkaliśmy się przy ognisku, smażyliśmy kiełbasy oraz bawiliśmy się wspólnie w gry i śpiewaliśmy znane nam dziecięce piosenki.

Wieczorem odbyło się kolejne spotkanie Rodziców, na którym wspólnie oglądali film. Po projekcji odbyła się dyskusja.

ŚRODA (18.07)

Niestety poranek przywitał nas chłodnym wiatrem i deszczem. Aby się rozgrzać chętni Rodzice wraz z dziećmi uczestniczyli w aerobiku.

Zaraz po śniadaniu wspólnie stworzyliśmy pejzaż. Na ogromnej kartce papieru pojawiło się ogromne słońce, błękitne niebo, a nawet plaża z palmami  ciepłym piaskiem.

Przed kolacją odbyła się kolejna walka o punkty w naszych olimpijskich zawodach. Pogoda tym razem nam dopisała więc zawody odbyły się na świeżym powietrzu. Dziś skakaliśmy jak żaby przez hula-hop, oraz poczuliśmy się jak prawdziwi zwycięzcy strzelając gole do bramki.

Po kolacji odbyła się kolejna szalona dyskoteka. Największą jej atrakcją były bańki mydlane, które spowodowały, że poczuliśmy się jak w zaczarowanej krainie.

Po 22:00 odbyło się spotkanie dla Rodziców, podczas którego został zaprezentowany film, a po nim odbyła się kolejna dyskusja.

CZWARTEK (19.07)

Pogoda znów nam nie dopisała. Od rana padał okropny deszcz, psując nam humory.

Zaraz po śniadaniu odbyła się kolejna tura zawodów sportowych. Każdego dnia walka o punkty jest coraz trudniejsza, ale przecież musimy wyłonić najlepszych!

Walka o dzisiejsze punkty rozgrywała się w dwóch drużynach. Dziś głównym przedmiotem, z którym zmierzyli się zawodnicy była piłka i balony. Po zakończeniu konkurencji w ramach odpoczynku i relaksu wspólnie bawiliśmy się chustą Klanzy- rozegraliśmy mecz oraz wysłaliśmy balony wysoko do nieba. Na koniec w wielkim kole w rytm muzyki musieliśmy zaprezentować jeden krok taneczny, a reszta z nas musiała go powtórzyć. Śmiechu było co nie miara!

Przed obiadem wspólnie jeszcze zasiedliśmy w holu na dole, aby obejrzeć film " Tarzan", a popołudniem o godzinie 17 odbyły się zajęcia plastyczne, podczas których wykonywaliśmy kwiatowe teczki metodą decoupage. Każdy z uczestników będzie miał teraz gdzie schować swoje dotychczasowe turnusowe prace.

Po kolacji odbyło się karaoke. Zapisani uczestnicy zmierzyli się w walce na głosy  Osoby nie biorące udziału głośno kibicowały i śpiewały wspierając swoich kolegów. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała komisja.  Ich zadaniem było przyznawanie punktów, a także powiedzenie kilku słów dla uczestników.

Wieczorem standardowo odbyło się kolejne spotkanie dla Rodziców- projekcja filmu oraz dyskusja.

22:22, bardziej_kochani
wtorek, 17 lipca 2012

SOBOTA ( 14.07)

Rozpoczął się nowy turnus. Na szczęście nowi turnusowicze poza walizkami z ubraniami przywiezli nam odrobinę słońca- co prawda jest ono kapryśne ale jest.

Ponieważ większość rodzin dotarła do nas, wspólnie stworzyliśmy wizytówki na drzwi naszych pokoi.

Do wieczora większość rodzin zadomowiła się w swoich pokojach. Po kolacji odbyło się spotkanie powitalne na którym zostały przekazane najważniejsze informacje oraz przedstawiona kadra.

Na II turnusie będzie miała miejsce olimpiada sportowa, zajęcia grupowe oraz indywidualne z terapeutami.

NIEDZIELA ( 15.07)

Tego dnia niestety obudziło nas szare i pochmurne niebo. Trochę osłabiło to entuzjazm wśród uczestników, jednakże niezrażeni brakiem plażowej pogody wielu z nas udało się na spacery brzegiem morza , do miasta na kawę czy słodkie lody i gofry.

Wieczorem bawiliśmy się na pierwszej dyskotece, podczas której wiele radości dostarczył nam konkurs tańca w parach na gazetach, które w miarę upływu muzyki zmniejszały swoje wymiary. Zostały wyłonione 3 najlepsze pary.

PONIEDZIAŁEK (16.07)

Zgodnie z ustalonym harmonogramem, dzień rozpoczęliśmy od aerobiku o 8 rano oraz pierwszych z cyklu zawodów sportowych, które odbyły się na świeżym powietrzu. Deszcz co prawda przerwał nam zaplanowany wyścig drużyn ale emocji nie brakowało.

Zawodnicy otrzymali pierwsze punkty do olimpijskiej tabeli, a przez deszczową zmianę planów udaliśmy się by obejrzeć film "Piotruś Pan".

Rano odbyły się także pierwsze zajęcia indywidualne z najmłodszymi - maluchy pracowały z logopedą i pedagogiem specjalnym.

Po południu z wielkim zainteresowaniem, wykonywaliśmy balonowe gniotki, a wieczorem oddaliśmy się upojnej balonowej zabawie, na której również nie zabrakło rywalizacji w kolejnym konkursie.

Tego dnia odbyło się pierwsze spotkanie wieczorne dla Rodziców. Został zaprezentowany film "Andrea Fredman story" po którym odbyła się dyskusja.

15:34, bardziej_kochani
sobota, 14 lipca 2012

ŚRODA ( 11.07)

Dziś niestety pogoda nam nie dopisała, rano słońce zrobiło nam ogromną nadzieję na piękną pogodę, niestety tego dnia burza i ulewa co chwila zasmucała nas.

W trakcie zajęć popołudniowych zamalowaliśmy boisko w piękne wspomnienia z wakacji. Głównym motywem prac artystycznych były lody i gofry, z tematyki prac wynika, iż turnusowicze mieli u "nas" słodki pobyt.

Wieczorna dyskoteka zamieniła się w urodzinowo- imieninowe "party". Wspólnie odśpiewaliśmy sto lat a solenizantki poczęstowały nas urodzinowymi cukierkami, które wprowadziły nas słodko- imprezowy nastrój.

Wieczorem odbyło się spotkanie dla Rodziców - rozmawialiśmy na temat alternatywnych i wspomagających metod komunikacji.

CZWARTEK (12.07)

Dziś pogoda nas zaskoczyła od samego rana, zza chmur wyglądało nieśmiało słońce ale i tak mimo wszystko było ciepło i co niektórzy wybrali się na plażę.

Na zajęciach sportowych miało miejsce kolejne stracie w olimpijskim boju. Walka była zacięta gdyż był to ostatni dzień na to aby zdobyć dodatkowe punkty i uplasować się w ogólnej klasyfikacji na jak najwyższej pozycji. Emocje i doping dla uczestników był ogromny. Co niektórzy otrzymali dodatkowe punkty od sędziego za postawę sportową.

Niestety po obiedzie znów się rozpadało, w związku z tym odbyła się kolejna projekcja filmu z cyklu " kino letnie dla najmłodszych".

O godz. 17.30 odbyło się spotkanie pożegnalne, w czasie którego panowała wzruszająca ale i też radosna atmosfera. Podczas spotkania wszystkim uczestnikom zostały wręczone upominki i dyplomy.

Dla wszystkich ogromnym zaskoczeniem było uhonorowanie dzieci,które brały udział w olimpiadzie dodatkowymi nagrodami i szarfami w kategoriach: sportowiec, super sportowiec i mistrz sportu.

Wieczorem po kolacji odbyło się także pożegnalne ognisko, oczywiście z kiełbaskami dla wszystkich. Rodzice mieli okazję aby wymienić się wrażeniami z turnusu a dzieciaki bawiły się na boisku w zabawy zorganizowane przez p. Bogusię.

Wieczorne  spotkanie z Rodzicami upłynęło na rozmowach o turnusie i na podsumowaniu tego co się w trakcie niego wydarzyło.

PIĄTEK ( 13.07)

Wszyscy od rana krzątają się po swoich pokojach, pakując walizki powoli przygotowując się do dojazdu do domu.

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM TURNUSU ZA STWORZENIE WSPANIAŁEJ ATMOSFERY, ZA CHWILE RADOŚCI I WZRUSZEŃ. WIELE NAUCZYLIŚMY SIĘ OD SIEBIE I O SOBIE. JUŻ Z NIECIERPLIWOŚCIĄ CZEKAMY NA SPOTKANIE ZE WSZYSTKIMI NA KOLEJNYM TURNUSIE ZA ROK!!!!

15:15, bardziej_kochani
środa, 11 lipca 2012

PONIEDZIAŁEK (09.07)

Udało się!!! Indiańskie tańce przywołały do nas słońce od samego rana, w związku z tym kolejny turnusowy tydzień zaczęliśmy od zawodów na plaży. Wszystko bardzo zaangażowaliśmy się, ponieważ wszystkim dzieciom i rodzicom zależy na tym aby zdobyć jak najwięcej punktów w ogólnej klasyfikacji olimpijskiej.

Dziś najtrudniejsza dla Rodziców okazała się ostatnia dyscyplina- budowanie zamków z piasku.

W poniedziałkowe popołudnie wspólnie malowaliśmy 8- metrowy pejzaż nadmorski. Zabawy przy tym było co niemiara. Pod koniec pędzle zastąpiliśmy palcami brudząc się od czubków palców aż po samą głowę :D

Wieczór spędziliśmy pod hasłem Górskiego: " piłka jest jedna a bramki są dwie". W okolicznościach plażowych rozegraliśmy emocjonujący mecz zakończony wynikiem 2:2.

Po 22:00 odbyły się warsztaty dla Rodziców z technik radzenia sobie ze stresem, na których głównie nauczyliśmy się wykonywać automasaż. Atmosfera  świec, oraz muzyka relaksacyjna sprawiły, że Rodzice zrelaksowali się i odprężyli :)

WTOREK (10.07)

Na ten dzień wszyscy a szczególnie dzieci czekały od pierwszych dni turnusu. Dziś odbyła się wycieczka w przeszłość- odwiedziliśmy bowiem w Łebie dinozaury. Było cudownie, choć chwilami przerażająco. Każdy z zainteresowaniem kroczył po parku.

Po południu odbył się mecz siatkówki, integrujący Rodziców i dzieci w walce o punkty.

Wieczorem pochłonęła nas bez reszty dyskotekowa zabawa w "bańkowym" świecie prawie jak z baśni. Jedni łapali bańki, a inni wirowali wokół nich aby jak najdłużej unosiły się w powietrzu. Wszyscy bawili się cudownie!!! :D

Wieczorem o 22:00 odbyło się spotkanie z psychologiem dr Marią Piszczek, na którym poruszane były najbardziej frapujące Rodziców tematy związane z ich dziećmi.

15:51, bardziej_kochani

NIEDZIELA (08.07)

Dziś wieczorem w naszej wiosce zwanej Albatros zawitali Indianie. Z przepaskami na głowie i barwami wojennymi na twarzach odtańczyli przy ognisku taniec słońca. Nie zabrakło także indiańskich instrumentów i spólnych indiańskich śpiewów plemiennych, zachęcających słońce do wyjścia z zza chmur i zostania z nami jeszcze kilka dni. Do przegonienia czarnych chmur z tarczy słonecznej posłużyła nam chusta klanzy.

Po odprawieniu rytuałów Indianie  zasiedli przy ognisku i upiekli wspaniałe i pyszne kiełbaski- w końcu przecież każdy wie, że działania magiczne powodują utratę energii, a nie wiadomo czy za kilka dni znów nie trzeba będzie odprawić rytuałów by przegonić deszcz.

15:36, bardziej_kochani
sobota, 07 lipca 2012

SOBOTA (07.07)

Cały dzień niestety pada deszcz i już przeszły nad naszymi głowami trzy burze. Jest szaro, mokro i trochę smutno. Po śniadaniu  najmłodsi w ramach "letniego kina" oglądali Rogate ranczo.

Dziś wieczorem wielkie show, pokaz "foliowej" mody. Stworzyliśmy kreacje z worków i folii malarskiej. Modę męską w większości zdominowały peleryny i fraki, natomiast damskie stroje opierały się na zwiewnych sukienkach i oryginalnych nakryciach głowy. Jak na pokaz mody przystało, po nim  odbyła się dyskoteka, na której bawili się projektanci we własnych strojach.

20:27, bardziej_kochani

ŚRODA (04.07)

Nareszcie, ku zachwycie wszystkich dzieci rozpoczęła się olimpiada sportowa. Trudne konkurencje tj. : przechodzenie przez tunel, hula-hop, rzut ringiem do celu nie sprawiły problemu nawet najmłodszym uczestnikom. Wszyscy po ukończeniu zadań otrzymali pierwsze punkty do "olimpiadowej" tabeli.

Na popołudniowych zajęciach plastycznych stworzyliśmy piękne kolorowe teczki, metodą
de- coupache. Teraz już wszyscy mamy wykwintne opakowanie na kolejne nasze prace plastyczne.

O godzinie 18:00 odbyły się grupowe zajęcia dla maluszków pt. "Co potrafią moje ręce i nogi". W rytm muzyki tupaliśmy, tańczyliśmy, klaskaliśmy i wymyślaliśmy wspólnie zabawy angażujące ręce i nogi. Na koniec odbyła się przejażdżka w magicznym pudełku.

Na wieczornym spotkaniu Rodziców była projekcja filmu "Yolk" i "Deedadh". Po pokazie odbyła się dyskusja o problemach dorastania i rodzeństwa.

CZWARTEK ( 05.07)

Jak każdego dnia, "silna grupa kobiet" rozpoczęła dzień aerobikiem.

Następnie po śniadaniu maluszki rozpoczęły zajęcia indywidualne.

Tego dnia pogoda sprzyjała "plażowiczom" gdyż świeciło słońce a na niebie nie było ani jednej chmurki.

O godzinie 18.00 odbyły się zajęcia plastyczne, na których tworzyliśmy karnawałowe maski. Dzieci na przygotowanych szablonach naklejały błyszczące elementy. Następnie po kolacji nasz hol zamienił się w plac św. Marka w Wenecji na którym w rytm muzyki w swoich maskach tańczyły dzieci oraz ich Rodzice.

Wieczorem odbyła się projekcja filmu: "Downtown".

PIĄTEK (06.07)

Kolejny dzień mija, już niedługo "połowinki" :D naszego turnusu.

Po śniadaniu chętni wybrali się do portu aby odbyć rejs statkiem po morzu. Wszystkim się bardzo podobało i wszyscy wrócili do ośrodka zadowoleni i wyczekują kolejnym atrakcji. które dostarczą im niezapomnianych wrażeń.

Dziś na zajęciach grupowych maluszki miały nie lada zadanie, gdyż tematem zajęć było smakowanie słodkich i kwaśnych produktów. O dziwo żadne z dzieci nie zraziło się kwaśnym smakiem cytryny, być może dlatego, że mogły także posmakować słodkiego cukru.

Po kolacji spotkaliśmy się aby rozstrzygnąć konkurs karaoke. Uczestników było wielu, każdy przygotowywał się bardzo pilnie aby jak najlepiej zaśpiewać przez siebie wybraną piosenkę.

Konkursowi przewodniczyło jury złożone z 3 zacnych członków.

Wieczorem odbyło się spotkanie, na którym zostały zaprezentowane 2 filmy : "Mały Hebert" oraz "Up and Down project".

20:18, bardziej_kochani
środa, 04 lipca 2012

PONIEDZIAŁEK ( 02.07)

Od dziś Rodzice mają mozliwość uczestniczenia w porannych zajęciach aerobiku. Zajęcia odbywają codziennie o godz. 8:00 rano.

Dla dzieci każdego dnia o godz. 10:00 odbywa się rozruch poranny z konkurencjami sportowymi. Tego dnia rozpoczęliśmy go od intensywnej rozgrzewki. Następnie dwie drużyny wystartowały do sportowego wyścigu po nagrody.

Po śniadaniu maluszki biorą udział w zajęciach indywidualnych ( pon-pt), prowadzonych przez logopedę i pedagoga specjalnego.

A przed kolacją odbywają się dla nich zajęcia grupowe ( uspołeczniająco- komunikacyjne). Dziś tematem zajęć było " Moje ciało".

Po obiedzie odbyły się zajęcia plastyczne dla wszystkich dzieci pt. "Balonowy dzień", które nie mogły się obyć bez produkcji balonowo- gniotowych królewiczów. Wymagało to dużego zaangażowania, bowiem gniotki wypełnione zostały plażowym piaskiem, a fryzurę trzeba było wykreować ze sznurka.

Turnusowy poniedziałkowy wieczór spędziliśmy nawybuchwej- balonowej dyskotece. Zabawa była wyśmienita.Trochę balonowych zabaw i tańców wprawiło nas w imprezowy nastrój.

Wieczorem o godz. 22.15 odbyło się pierwsze spotkanie dla Rodziców w ramach "Grupy Wsparcia". Na poczatku spotkania rodzice brali udział w zabawach mających na celu poznanie się ( zabawy integracyjne), następnie rozmawiali o swoich dotychczasowych doświadczeniach.

WTOREK ( 03.07)

Na porannym rozruchu najmłodsi uczestnicy turnusu brali udział w grach zepołowych na świeżym powietrzu.

Po południu tworzylismy kartki pocztowe z nadmorskim słonecznym karjobrazem aby odczarować pochmurną pogodę.

Na wieczór zaplanowane ognisko udało się, gdyż nie spadła ani jedna kropelka deszczu. Zapach pieczonych kiełbasek rozchodził się wokoło. Rodzice mieli czas aby przy blasku ognia porozmawiać, nacieszyć się swoim towarzystwem, oraz wymienić doświadczeniami. W tym czasie dzieci uczestniczyły w pląsach z chustą klanzy oraz wojnie na balony z wodą. Wszyscy bawiliśmy się wspaniale i już czekamy na następne ognisko.

Wieczorem odbyło się spotkanie w czasie którego został wyświetlony film "Andrea Fredman story", a po nim odbyła się dyskusja na temat skuteczności form i metod terapii.